Fått ett jobb i NEW YORK!!!!

Vet inte vad jag ska göra. är skitnervös..

Ett Företag i New York maila mig inatt om att dem ville att jag skulle göra ett jobb åt dem. De vill ha mig i New York i 20 Dagar därav 16 arbetsdagar. Jsg får resan betald + Hotel. Och en jäkligt bra summa för jobbet.

Företaget verkar skitstort och seriöst, men man bli ändå lite orolig, Tänk om jag blir blåst ? eller nåt.. Why me? så speciell är jag absolut inte..

Hjälp mig.. Vad ska jag göra? vad kan man kräva så man inte blir blåst?

~ by Chris on September 18, 2007.

8 Responses to “Fått ett jobb i NEW YORK!!!!”

  1. Vet hur det känns det där.. har också blivit erbjuden jobb utomlands. Kolla upp det lite mer. Be dom ex betala flygbiljetten osv INNAN du åker. Gör dom det så är dom förmodligen seriösa. Vem skulle annars betala ca 7000kr för en flygbiljett för att blåsa någon? Jag tycker du ska ta jobbet iaf. But be careful =)

  2. Jo det e klart jag tänker kräva få biljetten både dit och hem i förväg=)men du har rätt, vem betalar för att blås, men ifors så sparar dom en del om dom tex skiter i och ge mig lönen.. kan man kräva hälften tror du?

  3. Då skriver du kontrakt när du kommer dit, innan du börjar jobba. Betalar dom inte är det bara att stämma dom. =)

  4. Klart du ska ta jobbet! =D Wiiiiiie VÄRSTA chansen ju! =D Men jag säger dock som Martina, se till att få biljetterna dit och hem innan =) Jag tror ju knappast att dom blåser dig om dom betalar sånt i förskott =)För att jag inte har publicerat dom bilderna ännu så klart 😉 Dessutom är det bilder som jag fortfarande inte har fått efter att ha plåtat dom för över ett halvår sen =(

  5. Oj va spännande 😀 Ja, kontrakt är väl ett måste 🙂Jag vet inte varför man gör så..hahahaha ;D Bra svar va? 😉

  6. haha nej, helt värdelöst svar haha=)

  7. DUUUUUUUU…vad heter företaget och kontaktpersonen. Vi fick nämligen också ett sånt mail och tog oss verkligen tid för att ta reda på vem dessa var. Det slutade med att vi fick veta att det var en stor bedragare som plockar pengar på en. Dom vill typ att man skall betala ett litet förskott på något, och sen står man där, minus några tusenlappar mindre, plus en biljett till ew York utan täckning. Så upp!!!!!

  8. Jag kollar upp det jag med.. har tom mailat företaget han säger att han är agent för.. kom in på msn! vill inte ta det här.. kram

Leave a Reply

 
